wtorek, 5 lutego 2013

Tarta z jabłkami, kremem śmietankowym i migdałami

Tą pyszną tartę wypatrzyłam na stronie "Mniam Mniam" i od razu wzięłam się do pracy. Zamiast skórki pomarańczowej dodałam zmielone migdały. Tarta jest na prawdę pyszna, jak to mój mąż określił "idealna w smaku", chociaż dla mnie krem wyszedł lekko za słodki. Nie mniej jednak polecam np. do herbaty jako popołudniowy podwieczorek.


Składniki:
Na ciasto kruche:
  • 200g mąki
  • 100g masła
  • 1 jajko
  • 2 łyżki cukru
  • 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego (lub 1/2 łyżki pasty waniliowej)
  • szczypta soli
Na nadzienie:
  • 6 jabłek
  • 250 ml śmietany 30%
  • 2 żółtka
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego (lub 1 łyżka pasty waniliowej)
  • 4 łyżki cukru
  • sok z połowy cytryny
  • garść migdałów

Wszystkie składniki na ciasto kruche wrzucić do misy miksera i wyrobić gładkie ciasto. Można też ciasto wyrobić ręcznie: przesiać mąkę wraz z proszkiem na stolnicę, dodać cukier, sól, masło pokrojone w małe kawałki oraz jajko i ekstrakt, szybko wyrobić gładkie ciasto.

Ciasto, podsypując mąką, rozwałkować na cienki placek i delikatnie przenieść do formy na tartę. Odciąć nadmiar ciasta, zrobić widelcem kilka nakłuć. Na wierzch położyć papier do pieczenia i wsypać kuleczki do pieczenia lub fasolę (ja piekłam bez obciążenia). Tartę wstawić do piekarnika nagrzanego do 200st. C i podpiekać ok 8 - 12 minut. Wyjąć i lekko przestudzić.

Jabłka obrać ze skórki, usunąć gniazda nasienne i pokroić w plasterki. Skropić sokiem z cytryny by nie ściemniały. Do śmietany dodać żółtka, cukier i ekstrakt, wymieszać. Migdały zmielić na drobne kawałki. Na podpieczonym spodzie ożyć jabłka, zalać je kremem i posypać migdałami. Podpiekać jeszcze w piekarniku przez 12 - 15 minut aż masa się zetnie, a brzegi ciasta przyrumienią. 
Smacznego :)  

     


2 komentarze:

  1. Wszystko, co ma jabłka jest pyszne a ten dodatek migdałów jeszcze bardziej mnie przekonuje :)

    OdpowiedzUsuń