środa, 13 lutego 2013

Spaghetti z boczkiem i pieczarkami

Ostatnio szukałam pomysłu na spaghetti i akurat w łapki wpadł mi ten przepis. W lodówce miałam wszystkie składniki, więc nie zwlekając zabrałam się do pracy. Zamiast mascarpone rozpuściłam serek topiony o smaku pieczarkowym i wymieszałam go z dwoma łyżkami śmietany. Powstał bardzo fajny sos, który wzbogacił potrawę nadając jej upragnionej konsystencji.

   
Składniki:
  • 300g makaronu spaghetti
  • 400g pieczarek
  • kilka plastrów wędzonego boczku
  • 100g serka topionego o smaku pieczarkowym
  • 2 łyżki śmietany 18%
  • 1 duża cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • sól, pieprz

Boczek pokroić w kawałki i wrzucić na rozgrzaną patelnię, przykryć i poczekać aż wytopi się z niego tłuszcz. Dodać pokrojoną drobno cebulę wraz z czosnkiem oraz pokrojone w półplasterki pieczarki. Smażyć aż cebula będzie szklista a pieczarki miękkie. 

W dużym garnku ugotować al dente makaron. Do rondelka wrzucić serek topiony oraz śmietanę. Podgrzewać na małym ogniu aż serek się rozpuści i składniki połączą, wlać na patelnię i wymieszać, doprawić do smaku. Na koniec dodać ugotowany makaron, wymieszać dokładnie, można jeszcze chwilę wszystko podgrzać.
Smacznego :)

   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz