piątek, 28 marca 2014

Mięciutkie dietetyczne placuszki owsiano - bananowe

Czyli pyszny początek dnia. Nie sądziłam, że wyjdą tak dobre. Polecam je każdemu, bo robi się je szybko, nie potrzeba wielu składników a kilka sztuk potrafi nieźle nasycić.
Przepis znalazłam tutaj, podaję go z moimi zmianami.


Składniki (mi wyszło 11 sporych placków):
  • 1 szklanka płatków owsianych górskich
  • 1 dojrzały banan
  • 1 jajko
  • 1/2 szklanki mleka 2%
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • ksylitol/miód do posłodzenia (opcjonalnie)

Płatki owsiane zmielić na mąkę, wrzucić do miski. Dodać mleko, rozgniecionego banana oraz żółtko, wymieszać i odstawić, aby płatki napęczniały. W oddzielnej misce ubić białka na sztywną pianę i delikatnie wmieszać ją do ciasta. Placuszki smażyć na małym ogniu z obu stron po kilka minut. Najlepiej na patelni bez tłuszczu, w razie potrzeby można rozpuścić odrobinę oleju kokosowego. Podawać z ulubionymi dodatkami (u mnie serek Bieluch).
Smacznego :)



10 komentarzy:

  1. najbardziej lubię owsiane! są pełne zdrowia, a przede wszystkim smaczne i dodają wiele energii o poranku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. zrobiłam, pyyyyyyyyyyyycha! <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Robie je dla 2 letniego synka....On je bardzo lubi ,ja zreszta tez....zdrowe , pyszne i mieciutkie.Goraco polecam!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacja!moim dzieciom bardzo smakuje:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Super właśnie zrobiłam pychota ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super placuszki, polecam każdemu

    OdpowiedzUsuń
  7. A jak zmienić te płatki na mąkę?

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepis wykorzystałam :) Zapisuję go już na stałe w moim notatniku bo jest rewelacyjny :) Placuszki nawet bez żadnego słodzika wychodzą słodkie, dzięki obecności banana. Pycha! :)

    OdpowiedzUsuń