czwartek, 23 sierpnia 2012

Strogonow

Robiłam go po raz pierwszy i przyznam, że danie jest sycące i bardzo smaczne. Mój mąż zajadał się nim z kawałkiem świeżego chlebka.
Znalazłam je tutaj.

 
Składniki:
  • 500g mięsa wieprzowego lub wołowego
  • 1 duża cebula
  • 500 ml bulionu
  • 2 - 3 listki laurowe
  • sól, pieprz, słodka i ostra papryka, majeranek, przyprawa do gulaszu
  • ok. 300g pieczarek
  • 1 czerwona papryka
  • 2 duże ogórki kiszone
  • ok. 400 ml przecieru pomidorowego
  • 2 łyżki śmietany 18% (opcjonalnie)
  • mały koncentrat pomidorowy

Mięso pokroić w kostkę i podsmażyć na patelni w niewielkiej ilości oleju. Mięso przełożyć do większego garnka a na patelni zeszklić pokrojoną drobno cebulę. Dodać do mięsa, zalać bulionem, wrzucić listki laurowe i pozostałe przyprawy. Gotować chwilę, aby mięso nieco zmiękło. Paprykę, ogórki oraz pieczarki pokroić i wrzucić do garnka, chwilę poddusić. Następnie dodać przecier pomidorowy oraz koncentrat, wymieszać  i gotować jeszcze ok. 20 - 30 minut. Na koniec można dodać śmietanę.
Smacznego :) 



6 komentarzy:

  1. Mmm ,uwielbiam takie dania :) Przydałyby się ubite ziemniaczki :PP

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba jednak musisz do mnie przyjechać ;P

    OdpowiedzUsuń
  3. witam mam pytanie, poniewaz dopiero zaczynam uczyć się gotować :-) ile mam dodać koncentratu i czy przyprawy podane w spisie dodaję na mięso?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dodaję mały słoiczek koncentratu, ale oczywiście wszystko zależy od gustów smakowych. Przyprawy dodaje do mięsa zalanego bulionem, na razie po trochu, co jakiś czas próbuje i wtedy dosypuje jak smakowo czegoś mi brakuje ;)

      Usuń
    2. Zrobiłam i wyszło bardzo smakowite :-) Dziękuję za porady

      Usuń