piątek, 10 sierpnia 2012

Placuszki z cukinii i sera feta

Zachciało mi się placków z cukinii i to bardzo. Kiedyś już je robiłam ale w wersji takiej zwyczajnej z cebulą jak placki ziemniaczane. Gdy znalazłam ten przepis trochę się obawiałam czy komukolwiek zasmakują. Moje obawy okazały się niepotrzebne, placki są świetne a dodatnie czosnku sprawiło, że placki nabrały wspaniałego aromatu. Przepis podaję z moimi zmianami. Bardzo polecam! ;)
PS. Wczoraj stuknął nam roczek odkąd prowadzę bloga :D Ależ ten czas szybko leci...


Składniki:
  • 1 duża cukinia
  • 1 duża cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 80 - 100g mąki
  • 2 jajka
  • 150g sera feta
  • mały pęczek pietruszki
  • sól, pieprz
  • olej do smażenia


Cukinię umyć i zetrzeć na tarce. Cebulę obrać i również zetrzeć, połączyć z cukinią i odcisnąć nadmiar wody. Czosnek drobno pokroić i dodać do warzyw. Na patelni rozgrzać olej i smażyć warzywa aż zaczną delikatnie brązowieć, odstawić do wystudzenia. Jajka rozbełtać, pietruszkę posiekać drobno, ser feta rozdrobnić i wszystko dodać do masy. Na koniec wsypać mąkę oraz przyprawy, wymieszać. Na patelni ponownie rozgrzać olej, łyżką nabierać porcję ciasta i smażyć placuszki z obu stron na rumiano. Zdjąć z patelni i przełożyć na papierowy ręcznik aby pozbyć się nadmiaru tłuszczu.
Smacznego :)

  

1 komentarz:

  1. Chyba moje ulubione wytrawne placki. Feta i cukinia... Cóż, są po prostu najlepsze. ;)

    OdpowiedzUsuń