poniedziałek, 8 kwietnia 2013

Ciasto marchewkowe z musem jabłkowym

Gdy znalazłam to ciasto na tej stronie, od razu wiedziałam, że muszę je upiec, a że miałam pod ręką kilka marchewek oraz mus jabłkowy, nie czekałam ani minuty dłużej. Jak zwykle nie rozczarowałam się. To już kolejne ciasto marchewkowe, które w swojej prostocie smakiem zachwyca wszystkich. W ciastach marchewkowych jesteśmy po prostu zakochani i to się szybko nie zmieni ;)


Składniki:
  • 2 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody
  • 1,5 łyżeczki cynamonu
  • 3/4 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • szczypta soli
  • 1 szklanka cukru
  • 3 jajka
  • 1/2 szklanki oleju
  • 2/3 szklanki musu jabłkowego
  • 1,5 - 2 szklanek startej na średnich oczkach marchwi
Lukier:
  • 3/4 szklanki cukru pudru
  • 3 - 4 łyżeczki mleka
  • sok z cytryny (opcjonalnie)  


Do miski przesiać mąkę wraz z proszkiem, sodą, dodać przyprawy i sól, wymieszać. Następnie wsypać cukier, wbić jajka, dodać olej oraz mus jabłkowy, wymieszać. Na koniec wsypać startą marchew, wymieszać. Ciasto wylać do blachy wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w nagrzanym piekarniku przez ok. 40 - 45 minut, w temp. 180 st, do tzw. suchego patyczka. Ostudzić.

Cukier puder utrzeć z kilkoma łyżeczkami mleka i sokiem z cytryny, do uzyskania dość gęstego lukru. Jeżeli będzie za rzadki dodać więcej cukru, jeżeli za gęsty dodać mleko lub sok z cytryny. Polukrować wierzch ciasta.
Smacznego :)



11 komentarzy:

  1. Wspaniale wygląda,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ech...rozumiem tę Waszą miłość, bo sama wielbię ciacho marchewkowe od lat, niezmiennie i wciąż:-))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ pysznie! bardzo lubię ciasto marchewkowe:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie przepadałam za ciastem marchewkowym, ale może może może zacznę się powoli przekonywac :)

    OdpowiedzUsuń
  5. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=586316754715976&set=a.514642135216772.133939.100000129708387&type=3&theater

    Witam. Znalazłem Pani ciasto w profilu u innej osoby. Wyżej link. Możliwe, że nie wiedziała Pani. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za informację!!! Właśnie piszę do tej osoby by usunęła zdjęcie!

      Usuń
    2. Mam nadzieję, że się udało?:)

      Usuń
    3. Ciężko było, ale się udało :)

      Usuń
  6. Witam:) Wybralam Pani ciasto, bo wygladalo wrecz cudownie na zdjeciu:) I musze przyznac, ze rownie dobrze smakowalo:)) Zrobilam wczoraj wieczorem i "niestety" nie dotrwalo do poludnia nastepnego dnia:)))) Probowalam kiedys takiego ciasta u jednej starszej pani i chodzilo mi po glowie juz od dluzszego czasu:) Chyba byly w nim jeszcze zmielone orzechy, ale ogolnie smak bardzo podobny:) Strasznie sie ciesze, ze mam kolejny przepis "MUST TASTE" w moim spisie kulinarnym:) Strasznie dziekuje:))) Jutro robie kolejny!!!!!!! Ola

    OdpowiedzUsuń