środa, 26 marca 2014

Dietetyczne ciasto marchewkowe

Kolejne ciasto w wersji odchudzonej, jedno z moich ulubionych. Tym razem zamiast mąki używamy płatków owsianych. Ciasto jest wilgotne, lekko słodkie, idealne wręcz a polewa z kremowego serka dopełnia całość. Polecam :)


Składniki:
Ciasto:
  • 400g startej marchwi na drobnych oczkach
  • 130g płatków owsianych (nie błyskawicznych) zmielonych na mąkę
  • 4 jajka
  • 2 łyżki oleju kokosowego
  • 50g ksylitolu (można dodać 2 łyżki miodu)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 30g orzechów włoskich
  • kilka daktyli
Polewa:
  • 150g serka Bieluch light
  • płatki migdałowe do dekoracji

Marchew umyć i zetrzeć na drobnych oczkach. Płatki owsiane zmielić na mąkę, orzechy na drobne kawałki. Olej kokosowy rozpuścić w garnuszku. Daktyle posiekać na mniejsze kawałki.

Białka oddzielić od żółtek. Białka ubić na sztywną pianę, pod koniec dodać ksylitol, miksować dalej by cukier się rozpuścił. Następnie wlewać pojedynczo żółtka, po każdym miksując. Dodać marchew oraz olej, delikatnie wymieszać. Na koniec wsypać "mąkę", proszek do pieczenia, cynamon oraz orzechy i daktyle. Delikatnie wymieszać łyżką bądź mikserem na najmniejszych obrotach. 

Okrągłą tortownicę (u mnie 22 cm) wyłożyć papierem do pieczenia, wylać ciasto, wyrównać. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec około 50 - 60 minut w temp. 180 stopni. Zostawić do wystudzenia w uchylonym piekarniku.

Zimne ciasto wysmarować serkiem i udekorować płatkami migdałowymi. (Moje na początku nie doczekało się dekoracji, najpierw musiałam je spróbować ;)).
Smacznego :) 



Źródło przepisu: tutaj

12 komentarzy:

  1. wygląda pysznie, lubię ciasta marchewkowe:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawy pomysł z tymi płatkami, musze kiedyś spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasto rzeczywiście odchudzone, ciekawa jestem czy smakuje tak samo jak wygląda a wygląda pysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. przepis zywcem zerżnięty z http://abcdietaodkuchni.blogspot.com/2013/08/dietetyczne-ciasto-marchewkowe.html
    i o tym ani słowa oczywiście

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drogi Anonimie zanim coś napiszesz przeczytaj post do końca, gdzie jak wół jest podane źródło przepisu.

      Usuń
  5. Czy marchewki nie "puściły" wam wodę i ciasto się nie zrobiło w środku? Bo mi tak! Jestem taka zła! Pokroiłam w kawałki i wyłożyłam na kratkę i znowu do piekarnika. Ogólnie niezły, ale jak dla mnie za bardzo czuć proszek do pieczenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ilość proszku można zmniejszyć. Mi marchewki nie pościły soku, ciasto wyszło wilgotne ale nie mokre. Może trzeba było dłużej w piekarniku potrzymać, albo dać więcej płatków owsianych?

      Usuń
    2. No właśnie dzisiaj będę robić raz jeszcze i dodam trochę mniej proszku :) Czas w piekarniku wydłużyłam do 70 minut a i tak wyszedł mokry, więc wrzuciłam go jeszcze raz ale już pokrojonego w kawałki. Po prostu wykręcę marchewki sokowirówką ;p

      Usuń
    3. A może właśnie zanim wszystkie składniki połączysz odciśnij dobrze marchewkę z nadmiaru wody. Kurcze u mnie ten problem się nie pojawił ciężko mi coś doradzić...

      Usuń