piątek, 17 sierpnia 2012

Krokiety z indyka z ryżem, jajkiem i szczypiorkiem

Krokiety te wypatrzyłam na tym blogu i od razu mi się spodobały. Pomyślałam, że fajnie by było dodać do nich mięso z indyka, ugotowane jajka i smażyć na niewielkiej ilości oleju, to będą też dobre dla mojej córki. Wyszło coś pomiędzy normalnym kotletem mielonym a kotletem z jajek, taki misz masz ale za to bardzo smaczny :)


Składniki:
  • ok. 500g mięsa mielonego indyczego
  • 1 torebka suchego ryżu (100g)
  • kostka bulionowa
  • 2 średnie cebule
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • 2 łyżki posiekanego szczypiorku
  • 2 ząbki czosnku
  • 4 jajka ugotowane na twardo
  • 2 - 3 łyżki bułki tartej (plus do obtaczania)
  • pieprz, sól
  • olej do smażenia


Ryż ugotować na miękko z kostką bulionową. Cebulkę obrać, drobno pokroić i zeszklić na patelni wraz z przeciśniętym czosnkiem. Ugotowane jajka obrać ze skorupek, pokroić w kostkę i wrzucić do miski. Dodać do niej również mięso mielone, szczypior, pietruszkę, ugotowany ryż, podsmażoną cebulkę oraz przyprawy i bułkę tartą. Wszystko dokładnie wymieszać. Jeżeli masa będzie za sucha dodać jedno surowe jajko.

Formować nieduże krokieciki, obtaczać w bułce tartej i smażyć z obu stron na złoty kolor.
Podawać z surówką, ziemniakami lub frytkami (u mnie pieczone w piekarniku).
Smacznego :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz