środa, 22 sierpnia 2012

Ciasteczka z migdałami i kokosem

Nie jestem zwolenniczką dawania dziecku słodyczy sklepowych bo jak dla mnie to sam cukier. Oczywiście nie popadam w fanatyzm i czasami ten mój mały potwór dostanie ciastko sklepowe, ale generalnie staram się podawać jej słodycze własnej produkcji. Te ciastka powstały z myślą o niej, jednak jak się okazało posmakowały zarówno mężowi, jak i jego koledze a potem nawet i rodzinie. My wszyscy to takie małe łasuchy ;)
Inspiracji zaczerpnęłam z tej strony.


Składniki:
  • 1 kostka masła (dałam 200g)
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 jajko
  • 2,5 szklanki mąki
  • 1,5 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki kakao
  • 50g czekolady
  • 1 szklanka migdałów
  • opakowanie (100g) wiórków kokosowych


Czekoladę i migdały wrzucić do blendera i zmiksować na drobne kawałeczki, odstawić. Masło utrzeć z cukrem, dodać jajko, zmiksować. Do jajek przesiać mąkę z solą, kakaem oraz proszkiem, dokładnie wymieszać lub zmiksować. Na koniec dodać wiórki kokosowe oraz czekoladę z migdałami, ponownie delikatnie wymieszać. 

Blachę do pieczenia wyłożyć papierem. Z masy robić niewielkie kulki, układać na blaszce (zachowując odstępy) i delikatnie spłaszczać. Ciasteczka piec ok. 15 - 20 minut w temp. 180 st. C.
Smacznego :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz