czwartek, 3 października 2013

Barszcz biały z kiełbasą i ziemniakami

Barszczyk zamówił sobie mój mąż, więc ja jako dobra żona musiałam spełnić jego zachciankę. Nie wiem czy mój barszcz  to taki prawdziwy, tradycyjny, ale na pewno wyszedł bardzo, bardzo smaczny a mąż był bardzo zadowolony.


*Składniki:
  • 500 ml zakwasu do barszczu białego (ja kupiłam)
  • 800g białej kiełbasy
  • kawałek wędzonki lub innego mięsa na wywar
  • włoszczyzna: marchew, seler, pietruszka, por
  • 3- 4 ziemniaki
  • majeranek, ziele angielskie, liść laurowy, kilka ziarenek pieprzu czarnego
  • 1 duża cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • śmietana 18%


Wszystkie warzywa (oprócz cebuli) obrać i pokroić na mniejsze kawałki, wrzucić razem z wędzonką do dużego garnka i zalać zimną wodą. Wrzucić ziele angielskie, liść laurowy oraz ziarenka pieprzu. Doprowadzić do wrzenia, zmniejszyć gaz i gotować pod przykryciem przez godzinę. Po tym czasie usunąć z wywaru warzywa i wędzonkę. Dodać białą kiełbasę, pogotować ok 20 - 30 minut aby się sparzyła, następnie wyjąć ją i odłożyć aby ostygła.

Cebulę i czosnek pokroić drobno, podsmażyć na patelni i dodać do wywaru. Ziemniaki obrać, pokroić w kostkę i również wrzucić do garnka, następnie dodać zakwas, pogotować kilka minut (ok 5-10). Doprawić majerankiem oraz śmietaną wymieszaną z kilkoma łyżkami zupy. Dokładnie wymieszać by nie porobiły się grudki. Białą kiełbasę pokroić w plastry i dodać do zupy. Pogotować jeszcze 5 minut aż ziemniaki będą miękkie. Przed podaniem barszcz można jeszcze doprawić do smaku chrzanem. Nam najbardziej smakuje podany z jajkiem na twardo.
Smacznego :)



*Trudno mi podać jedno źródło przepisu z którego korzystałam, gdyż jest to zlepek znalezionych w sieci kilku przepisów

2 komentarze:

  1. Można wiedzieć jaki to gatunek ziemniaków, które ugotują się w kilka minut?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można wiedzieć po co ten złośliwy komentarz? Ziemniaki gotuje się zazwyczaj ok 10 minut. I chyba to logiczne, że podajemy zupę, gdy ziemniaki będą miękkie.

      Usuń