wtorek, 6 marca 2012

Farszynki mazurskie

Znalazłam je na tej stronie. Szczerze mówiąc nigdy o takim daniu nie słyszałam, ale postanowiłam wypróbować ten przepis i przekonać się na własnej skórze jak smakują. Ich przygotowanie nie jest skomplikowane, ale za to pracochłonne. Jak smakowały? Trochę jak pyzy z mięsem, ale mąż stwierdził, że do pyz im daleko. Smakowały jak kluski z mięsem, tak mogę je najprościej opisać. Zjedliśmy je, ale serc naszych na pewno nie podbiły.


Składniki:
Na ciasto:
  • 900 g ziemniaków
  • 250 g mąki ziemniaczanej
  • 2 jajka
  • sól
Na farsz:
  • 150 g mięsa wieprzowego ugotowanego
  • 2 jajka
  • 2 cebule
  • pieprz, sól
  • olej do smażenia

Ziemniaki obrać, pokroić i ugotować. Ugotowane ziemniaki utłuc tłuczkiem a najlepiej zemleć w maszynce do mielenia mięsa. Dodać jajka, sól i mąkę i wyrobić elastyczne ciasto. 

Cebulę pokroić i zeszklić na patelni. Jajka ugotować na twardo. Mięso zmielić w maszynce razem z jajkami i cebulą. Doprawić solą oraz pieprzem i wymieszać na jednolitą masę. Z ciasta urywać kawałek, kształtować kulkę, którą rozwałkować, nakładać na środek farsz, zawijać i formować krokiety. 


Smażyć na smalcu (ja smażyłam na oleju), na złoty kolor z obu stron. Podawać np. z sosem pieczarkowym.
Smacznego.


6 komentarzy:

  1. Ciekawe, także nigdy nie próbowałam. Myślę, że męskiej połowie bardzo by smakowało..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mojej męskiej połowie tak średnio zasmakowały ;)

      Usuń
  2. spróbujcie z mężem kotletów zakarpackich (pokazywałam je u siebie na blogu). Przepis też mazurski (pomimo nazwy) i idea podobna, ale farsz z kapusty kiszonej i grzybów. Uwielbiamy je w rodzinie wszyscy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z chęcią wypróbuję, ale nie mogę znaleźć przepisu...

      Usuń
    2. udało się, znalazłam i zapisałam :)

      Usuń
  3. to na pewno jest pyszne! mniam :)

    OdpowiedzUsuń