środa, 29 maja 2013

Marchewkowe ciasto z kremem

Ja już kiedyś pisałam, że ciasta marchewkowe uwielbiamy, darzymy wielką miłością a to ciasto utwierdziło nas w przekonaniu, że marchewkowe jest najlepsze ;) Do tego ten krem na bazie bitej śmietany i białego serka, taki delikatny i puszysty już stał się moim ulubionym i na pewno wykorzystam go niejednokrotnie :)


Składniki (źródło tutaj):
Ciasto:
  • 170 g mąki żytniej pełnoziarnistej
  • 170 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka sody
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 50g posiekanych orzechów (dałam orzechy włoskie)
  • 130g cukru
  • 200 ml oleju
  • 4 jajka
  • 200g startej marchwi (dałam dużo więcej bo ok. 300g)
  • skórka i sok z 0,5 pomarańczy
  • 100 ml maślanki
Krem:
  • 400 ml śmietany kremówki 30%
  • 2 fixy do śmietany
  • 2 płaskie łyżki cukru pudru
  • 1 serek typu Bieluch (150g)
  • płatki migdałowe


Do jednej miski przesiać mąki wraz z proszkiem, sodą oraz cynamonem, dodać posiekane orzechy. W drugiej misce jajka ubić z cukrem na puszystą masę, wlać olej, maślankę oraz sok i skórkę z pomarańczy, zmiksować. Dodać suche składniki, wymieszać, na koniec dodać startą marchew i ponownie wymieszać najlepiej drewnianą łyżką.

Dno tortownicy (u mnie 25 cm) wyłożyć papierem do pieczenia. Przelać ciasto i wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec w temp. 180 st. przez 50 minut. Po upieczeniu wyjąć i ostudzić na kratce. Gdy będzie już zimne przekroić ciasto na dwa placki.

Śmietanę ubić wraz z cukrem oraz fixami na sztywno, dodać serka i zmiksować. 3/4 kremu wyłożyć na dolny placek, przykryć drugim plackiem i pozostały krem rozsmarować na wierzchu. Płatki migdałowe podprażyć na suchej patelni. Gdy ostygną posypać wierzch kremu. Ciasto wstawić do lodówki na kilka godzin.
Smacznego :)

 

5 komentarzy:

  1. Zdrowiej chyba nie można było :) Podziwiam Cię za efekt końcowy, bo to naprawdę piękne ciasto.

    OdpowiedzUsuń
  2. Marchewkowe... moje ulubione!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię marchewkowe, twoje apetycznie wygląda,tez piekłam ,jutro wrzucę fotki,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. pięknie Ci wyszło. dziękuję za skorzystanie z przepisu.

    OdpowiedzUsuń