poniedziałek, 12 stycznia 2015

Czekoladowy piernik przekładany powidłami śliwkowymi

Wiem, że święta już dawno za nami tak jak i nowy rok i każdy już zapomniał o świątecznych łakociach, ale ja muszę się podzielić przepisem na ten piernik, ponieważ jest genialny i można go upiec w każdej dowolnej chwili. Znalazłam go na tej stronie i bardzo go polecam. Wyszedł lekko wilgotny, czekoladowy, nie za słodki a przełożenie z powideł sprawiło, że awansował na piernik numer jeden wśród świątecznych wypieków :)


Składniki:
Ciasto:
  • 150g czekolady deserowej
  • 150g masła
  • 100g cukru
  • 4 jajka
  • 3 łyżeczki przyprawy do piernika
  • 5 łyżek mąki pszennej
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • słoik powideł śliwkowych
Polewa:
  • 70g czekolady deserowej
  • 35g masła

Czekoladę połamać na kawałki i rozpuścić w kąpieli wodnej, odstawić. Miękkie masło utrzeć na puch z cukrem, następnie wbić jajka i zmiksować. Przesiać obie mąki wraz z proszkiem oraz przyprawą do piernika, ponownie zmiksować. Formę do pieczenia (w oryginale blaszka 21 x 25 cm, u mnie keksówka 26 cm) wyłożyć papierem do pieczenia, wlać ciasto i wyrównać. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec przez 35 - 40 minut w temp.160 stopni, lub do "suchego patyczka". Po upieczeniu wyjąć ciasto i zostawić do ostudzenia. Gdy już będzie chłodne przekroić wzdłuż i przełożyć powidłami śliwkowymi (ja posmarowałam również wierzch i boki).

Czekoladę połamać na kawałki i wraz z masłem i odrobiną mleka rozpuścić w garnuszku. Gotową polewą posmarować piernik i zostawić do zastygnięcia.
Smacznego :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz