piątek, 30 sierpnia 2013

Racuchy drożdżowe z jabłkami

Dawno nie było u mnie nic drożdżowego dlatego teraz postanowiłam zrobić racuchy drożdżowe z tartym jabłkiem. Pyszny początek dnia :)


Składniki: (przepis pochodzi z tej strony + moje zmiany)
Ciasto:
  • 300g mąki
  • szczypta soli
  • 25g drożdży świeżych lub 7g drożdży suchych (użyłam suchych)
  • 1 - 2 łyżki cukru
  • 1 szklanka ciepłego mleka
  • 1 jajko
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
Nadzienie:
  • 4 jabłka (moje były kwaśne)
  • 2 łyżki cukru
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • łyżeczka soku z cytryny


Jabłka obrać ze skórki, wydrążyć środki i zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Wrzucić do miski, skropić sokiem z cytryny, następnie wymieszać z cukrem i cynamonem, odłożyć.

Do dużej miski wsypać mąkę i sól, wymieszać, następnie dodać drożdże, dodać cukier, zalać mlekiem, wbić jajko i wsypać cynamon. Wymieszać do połączenia się składników, przykryć ściereczką i odstawić na ok. 20 minut. Po tym czasie dodać nadzienie jabłkowe i wymieszać. Ponownie przykryć ściereczką i odstawić na 45 - 60 minut do podwojenia objętości. 

Na patelni rozgrzać tłuszcz, łyżkę moczyć w wodzie i nakładać ciasto - 1 łyżka na 1 placuszek. Smażyć na średnim ogniu do uzyskania złotego koloru (placuszki rosną podczas pieczenia). Po usmażeniu każdy placek odkładać na papierowy ręcznik w celu odsączenia z tłuszczu. Przed podaniem posypać cukrem pudrem.
Smacznego :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz