piątek, 23 sierpnia 2013

Tort z brzoskwiniami

Dawno mnie nie było, dawno.... Musiałam odpocząć od wszystkiego, zresetować się, myślałam by nawet zamknąć bloga na pewien czas bo pieczenie przestało mi sprawiać takiej przyjemności jak kiedyś. Chyba się wypaliłam, jednakże nie chcę go porzucać i mam nadzieję, że to jedynie chwilowy kryzys. Aby więcej nie zanudzać przedstawiam pyszny tort brzoskwiniowy przygotowany na 60-te urodziny mojej cioci. To chyba najprostszy tort jaki można zrobić, za to bardzo, bardzo smaczny - co do tej kwestii wszyscy goście byli zgodni: lekki, delikatny i rozpływający się w ustach. Znalazłam go w Kwestii Smaku, zmieniłam jedynie kilka rzeczy. Polecam!


Składniki:
Biszkopt:
  • 6 dużych jajek
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 100g mąki pszennej
  • 100g mąki ziemniaczanej
Masa:
  • 800ml śmietany 30% dobrze schłodzonej
  • 250g serka typu Mascarpone (dałam serek z dodatkiem Mascarpone)
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 3 fixy do śmietany
Przełożenie:
  • 1 kg brzoskwiń
  • 280g (cały słoiczek) dżemu brzoskwiniowego
Nasączenie:
  • słaba herbata z 1 łyżeczką cukru
  • 1 łyżeczka soku z cytryny


Białka oddzielić od żółtek. Żółtka utrzeć z połową cukru pudru na puszystą masę, białka ubić na sztywno z resztą cukru. Mąkę pszenną i ziemniaczaną przesiać do miski. Żółtka delikatnie wymieszać z białkami, następnie wsypać obie mąki i wymieszać delikatnie szpatułką. Masę wylać do okrągłej tortownicy (u mnie 24 cm), wyrównać. Biszkopt piec przez 40 minut w temp. 180 stopni. Ostudzić. Zimny biszkopt przekroić na 3 poziome blaty. 

Śmietankę ubić na sztywno z cukrem pudrem i fixami, na koniec dodać serek z mascarpone, krótko zmiksować i odstawić do lodówki.

Brzoskwinie obrać ze skórki, wydrążyć pestki i pokroić w kostkę. Dżem zmiksować.

Dolny blat ułożyć na paterze, nasączyć go herbatą z cukrem i sokiem z cytryny. Wyłożyć 1/3 część zmiksowanego dżemu, ułożyć owoce, na to wyłożyć 1/3 część masy śmietanowej, przykryć drugim krążkiem. Ponownie nasączyć, przełożyć dżemem, owocami, bitą śmietaną i przykryć trzecim krążkiem, nasączyć go, następnie obłożyć wierzch i boki resztą masy. Udekorować dowolnie. Schłodzić w lodówce.
Smacznego :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz