niedziela, 11 maja 2014

Placki ryżowe z borówką amerykanską (bezglutenowe)

W Lidlu dorwałam pudełeczko borówki amerykańskiej i już wiedziałam, że na weekend zrobię z nimi jakieś placuszki. Tym razem wybór padł na te z mąki ryżowej. Zalety mąki ryżowej to m.in. duża ilość błonnika, duża zawartość fosforu, magnezu, manganu, witamin B1, B2, B5, B6. 
Takie placki zdecydowanie różnią się od tych z mąki pszennej, są tak jakby bardziej suche i mączne. Wydaje mi się, że to też wina braku jakiegokolwiek tłuszczu. Dlatego warto połączyć je z owocami lub polać np jogurtem naturalnym, albo dodać łyżeczkę bądź dwie oleju lub masła. Ja zrezygnowałam z tłuszczu za to polałam je jogurtem naturalnym i wyszło bardzo smaczne śniadanie.


Składniki (mi wyszło 5 placków):
  • 3/4 szklanki mąki ryżowej
  • 1 jajko
  • 1/2 szklanki mleka bez laktozy/zwykłego/roślinnego
  • 1 łyżeczka ksylitolu lub miodu
  • szczypta soli
  • 150g borówek amerykańskich

Białko oddzielić od żółtka. Białko ubić na sztywną pianę z dodatkiem soli, dodać żółtko, cukier i miksować dalej. Przesiać mąkę, wlać mleko i zmiksować na gładkie ciasto. Na koniec wsypać borówki, wymieszać. Na patelni rozpuścić olej kokosowy. Łyżką nabierać ciasto i smażyć placuszki z obydwu stron na złoty kolor. Podczas pieczenia owoce puszczają sok i trochę skwierczą na patelni. Podawać polane np. jogurtem naturalnym.
Smacznego :)



Przepis znaleziony tutaj.

1 komentarz: