czwartek, 12 lipca 2012

Muffinki z borówką amerykańską i lukrem cytrynowym

Te pyszne muffinki znalazłam na tej stronie. Są puszyste, lekko kwaskowe i mało słodkie, czyli takie jak lubię.Wszystkim bardzo smakowały, więc polecam bardzo :)


Składniki:
Na muffinki:
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2 i 2/3 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody
  • 60 g masła roztopionego
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 1 szklanka mleka
  • skórka otarta z 2 cytryn
  • szczypta soli 
  • 1 i 1/3 szklanki borówek amerykańskich
Na lukier:
  • 200g cukru pudru
  • sok z 1 cytryny


W  jednym naczyniu wymieszać mąkę z cukrem, proszkiem do pieczenia, sodą oraz solą. W drugiej zmiksować ze sobą jajka, skórkę z 2 cytryn, ekstrakt, mleko oraz rozpuszczone masło. Połączyć zawartość obu naczyń, mieszając krótko, jedynie do połączenia się składników. Na koniec wsypać borówki, wymieszać.

Ciasto nałożyć do papilotek do muffinek, do ich 3/4 wysokości (autorka przepisu sugeruje by nakładać je do wysokości papilotki, ja nałożyłam do 3/4 wysokości i również mi bardzo ładnie wyrosły, jak widać na zdjęciach w dość dziwnych kształtach). Piec w temp. 180 stopni C przez ok. 20 - 25 minut. Wyjąć, przestudzić.

Składniki na lukier utrzeć ze sobą i polukrować babeczki. Jeżeli wyjdzie za gęsty dodać odrobinę wody, jeżeli za rzadki - cukru pudru.
Smacznego :)




2 komentarze:

  1. Prezentują się wspaniale :)

    PS. Co za urocze rzęsiska w nagłówku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Rzęsiska należą do mojej 2,5 córy, tytułowej Oliwki :)

      Usuń