środa, 18 lipca 2012

Twarogowe placuszki

Robiłam już wiele placuszków, jedne były z jogurtem, inne z kefirem bądź maślanką, albo zwykłe pancakes. Dzisiaj przyszedł czas na placki z kremowym twarogiem, wspaniałe na wspólne śniadanie. Polałam je domowym sosem z truskawek, który zrobiła dla nas moja teściowa :)
Placuszki znalazłam na tej stronie.


Składniki:
  • 250g sera (użyłam sera wiaderkowego na serniki)
  • 1 jajko
  • 1,5 łyżki cukru
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 1 łyżeczka skórki cytrynowej
  • 50g mąki
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego


Wszystkie składniki wrzucić do miski i krótko ze sobą zmiksować. Ciasto powinno być bardzo gęste. Na patelni rozgrzać niewielką ilość oleju. Łyżką nakładać porcję ciasta i smażyć placuszki na małym ogniu (ważne!). Jeśli ogień będzie zbyt duży placuszki się spalą z zewnątrz a w środku nadal będą surowe. Smażyć z obu stron na słoty kolor.
Smacznego :)




5 komentarzy:

  1. pychota, znam ten smak, uwielbiam...zwłaszcza w taki dzień jak dziś;))

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepadam za placuszkami ale jakoś zapominam je przygotowywać częściej :-( Twoje ślicznie wyglądają :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pychota, ja używam zwykłego twarogu(lubię ten z lidla), z sernikowym może będą bardziej puszyste, na pewno takie zrobię:)

      Usuń
  3. ile ci ich wyszło ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już dokładnie nie pamiętam, ale nie było tego dużo, jakieś 10-12 sztuk

      Usuń