czwartek, 5 lipca 2012

Ryż na mleku z truskawkami

Ryż na mleku pamiętam z dzieciństwa. Ja dodałam do niego jeszcze truskawki, aby było owocowo bo moje dziecię właśnie tak lubi :) Danie to można jeść zarówno na ciepło jak i zimno, na śniadanie lub jako deser. Jest bardzo smaczne i sycące i co najważniejsze proste i szybkie w przygotowaniu zwłaszcza teraz, gdy przez upały dostałam lenia i nie chce mi się nic wymyślać ;)


Składniki:
Na ryż:
  • 1 woreczek ryżu
  • 3,5 szklanki mleka
  • 3 łyżki cukru
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
Dodatkowo:
  • 1 szklanka truskawek
  • cynamon, gałka muszkatołowa
  • łyżka cukru pudru (ilość wg uznania)



Truskawki odszypułkować, wrzucić do garnuszka i podsmażyć z cukrem i cynamonem oraz gałką muszkatołową aż zrobią się miękkie i puszczą sok. Smażyć aż płyn odparuje.

Ryż zalać szklanką mleka i gotować do wchłonięcia. Dolać kolejno 2 szklanki mleka i gotować w ten sam sposób do wchłonięcia. Do ostatniej porcji mleka dodać cukry, wlać do ryżu. Gotować aż ryż będzie miękki ale nie papkowaty. Gotowy przełożyć do miseczki, dodać truskawki. Podawać na ciepło bądź schłodzone.
Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz