sobota, 26 stycznia 2013

Drożdżowe ślimaczki z cynamonem

Długo nie będę się rozpisywać na temat tych drożdżówek, ponieważ właśnie jedną z nich zajadam z ogromnym smakiem! Są cudne, mięciutkie z dużą ilością cynamonu wymieszanego z cukrem, wspaniałe na śniadanie czy na przegryzkę z kubkiem mleka. Zróbcie je koniecznie, bo warto :)

Przepis wypatrzyłam tutaj. Do nadzienia dodałam łyżkę masła dzięki temu bułeczki w środku są lekko wilgotne, zrezygnowałam za to z lukrowania, bułeczki i tak są słodkie, więc lukier moim zdaniem jest już zbędny (zresztą i tak pewnie nie zdążyłabym ich polukrować bo już ciepłe zaczęły w niewyjaśnionych okolicznościach znikać z blachy ;) )


Składniki:
Ciasto:
  • 1 szklanka mleka
  • 2 jajka
  • 6 łyżek cukru
  • 125g masła
  • szczypta soli
  • 4 szklanki mąki
  • 7g drożdży suchych
Nadzienie:
  • 8 łyżeczk cukru
  • 2 łyżki cynamonu
  • 1 łyżka masła    


Mleko lekko podgrzać, dodać cukier i wymieszać. Wsypać drożdże, ponownie wymieszać, przykryć ściereczką i odstawić na kilka minut. Masło rozpuścić. 

Do misy miksera przesiać mąkę z solą, dodać jajka, przestudzone masło oraz mleko z drożdżami. Wyrobić gładkie i elastyczne ciasto (można też ręcznie podsypując mąką). Wyrobione ciasto wstawić do lekko wysypanej mąką miski, przykryć bawełnianą ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na 1 - 1,5h do wyrośnięcia (ja wstawiłam pod kaloryfer).

W międzyczasie wymieszać składniki nadzienia czyli cukier i cynamon. Masło rozpuścić.

Wyrośnięte ciasto rozwałkować na grubość ok 0,5 cm na kształt prostokąta. Posmarować masłem i posypać nadzieniem zostawiając ok 2 cm wolnego miejsca przy jednym brzegu. Zaczynając od przeciwnej strony zawinąć ciasto w rulon (tak jak roladę). Pokroić w plastry ok 2 - cm. Ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia w dość dużych odstępach i lekko spłaszczać (ślimaczkiem do góry). Przykryć ściereczką i ponownie zostawić do wyrośnięcia na ok 30 minut. Po tym czasie piec bułeczki przez ok 20 minut w temp. 180 st. C. Po wystudzeniu można je polukrować.
Smacznego :)


  

4 komentarze:

  1. Również je ostatnio robiłam na spotkanie z przyjaciółmi, niestety nie wyszły mi takie idealne jak na zdjęciach ale w smaku są pyszne! No i mają jedną wadę - że nie można przestać ich jeść :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to prawda, nie można przestać ich jeść :P

      Usuń
  2. Można użyć normalnych drożdży? (Takich z kostki)? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak oczywiście, tylko weź świeżych tak 25 - 30g :)

      Usuń