piątek, 18 stycznia 2013

Proste ciasto cytrynowe

Przyznaję się, dopadł mnie zimowy leń :( Zdecydowanie ta pora roku mi nie służy. Nie mam natchnienia by coś naskrobać na blogu więc lekko go zaniedbałam. Mam nadzieję, że to się szybko zmieni!

Dzisiaj przedstawiam szybkie i proste ciasto cytrynowe na podstawie tego przepisu. Podobnie jak ciasto pomarańczowe, te również wyszło wilgotne i bardzo smaczne. Jako miłośniczka cytrynowych wypieków - polecam! :)


Składniki:
  • 2 szklanki mąki
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • 3 jajka
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 płaska łyżeczka sody
  • szczypta soli
  • 1/2 szklanki soku z cytryny
  • skórka otarta z 2 cytryn



Do miski wsypać skórkę z cytryn, dodać cukier i wymieszać. Następnie dodać sok, jogurt, olej a na końcu dodać jajka, zmiksować. Do masy przesiać mąkę wraz z sodą, proszkiem oraz solą. Wymieszać jedynie do połączenia się składników. Formę keksową wyłożyć papierem do pieczenia, wlać ciasto. Piec ok. 60 minut w temp. 180st. C. Gdyby wierzch się za bardzo spiekł ciasto można przykryć folią aluminiową. 
Wystudzone oprószyć cukrem pudrem.
Smacznego :)


1 komentarz: