środa, 24 października 2012

Ciasto jabłkowo - cynamonowe z kaszą manną

Jest to moja wariacja ciasta na podstawie tego przepisu, (które zresztą już kiedyś piekłam, link znajdziecie tutaj). Tym razem zamiast brzoskwiń użyłam jabłek, do spodu oraz masy dodałam cynamon. Całość wyszła bardzo kremowa, zwarta, jak dla mnie idealna pod względem ilości cukru, (mąż stwierdził, że dla niego ciasto było za mało słodkie, więc jak ktoś woli słodsze wypieki to polecam zwiększyć ilość cukru). Dla odmiany upiekłam je w formie prostokątnej i pocięłam na małe kwadraciki, które udekorowałam wyciętymi z pozostałego ciasta serduszkami.


Składniki:
Na spód:
  • 210g mąki
  • 1 jajko
  • 1/2 szklanki cukru
  • 100g masła
  • 2 łyżki wody
  • 2 łyżeczki cynamonu
Wypełnienie:
  • 6 niewielkich jabłek
  • 45g budyniu waniliowego (lub śmietankowego)
  • 90g kaszy mannej
  • 1/2 szklanki cukru
  • 16g cukru waniliowego
  • 250g śmietany 18%
  • 3 jajka
  • 500 ml mleka
  • 2 łyżeczki cynamonu


Wszystkie składniki na ciasto zagnieść szybko i uformować kulę. Owinąć w folię i wsadzić do lodówki na ok 30 minut (ja wsadziłam do zamrażalnika).

Jabłka obrać ze skórki, pestki usunąć a owoce pokroić w kostkę. Z 500 ml mleka odlać 1/2 szklanki i rozprowadzić w nim budyń, kaszę manną oraz cynamon. Resztę mleka zagotować z cukrami. Do wrzącego mleka wlać budyń z kaszą i energicznie mieszać aby nie porobiły się grudki. Gotować chwilę aby masa zgęstniała, odstawić do wystygnięcia.

Jajka zmiksować ze śmietaną i wlać do przestudzonej masy budyniowej i dokładnie wymieszać (ja zmiksowałam). Delikatnie wmieszać pokrojone jabłka. 
Prostokątną formę do pieczenia wyłożyć papierem do pieczenia. 3/4 ciasta cienko rozwałkować i wyłożyć nim dno oraz boki do połowy wysokości tortownicy. Na spód wylać masę budyniową. Z reszty ciasta można zrobić ozdoby (ja wycięłam serduszka) i ułożyć na wierzchu.

Ciasto piec w temp. 175 st. C przez 1 godzinę. Po wystudzeniu wstawić do lodówki do stężenia (moje przeleżało całą noc). Później można oprószyć je cukrem pudrem.
Smacznego :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz