niedziela, 21 października 2012

Puree z dyni

Z dynią dopiero się poznajemy, choć już w zeszłym roku coś próbowałam z niej upiec. Wtedy jednak popełniłam błąd, gdyż do wypieków dodawałam surową dynię. Teraz wiem, że robiłam źle, bo ciasta były niezbyt smaczne. Bardzo prostym sposobem na zmianę smaku dyni jest jej upieczenie i zmiksowanie na puree, wtedy idealnie nadaje się do wypieków. A jutro pojawi się u mnie przepis na ciasto z dyni, takie klasyczne, pewnie niektórym z Was znane, ale bardzo smaczne :)


Dynię oczyścić z nasion i pokroić na mniejsze kawałki lub w plastry. Ułożyć na blaszce do pieczenia (skórką do dołu) i piec w piekarniku do miękkości w temp. 180 st. C (większe kawałki do 45 minut, plastry ok 25 minut). Po wystudzeniu oddzielić miąższ od skórki i zmiksować na papkę.
Tak przygotowaną dynię można użyć do placków na słodko, słono, ciast, zup czy sosów.
Smacznego :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz