poniedziałek, 22 października 2012

Ciasto z dyni w polewie z białej czekolady

Nie zawsze wszystko wychodzi zgodnie z planem. Ciasto to upiekłam już drugi raz ponieważ za pierwszym, zamiast pięknie wyrośniętego ciasta, jak na tym blogu, wyszedł placek. Na domiar złego z tym plackiem musiałam iść w gości. Na szczęście ciasto wszystkim smakowało, więc postanowiłam upiec je po raz kolejny, tym razem jednak wprowadziłam niewielkie zmiany do przepisu.


Składniki:
Na ciasto:
  • 250g musu z dyni (przepis na mus znajdziecie tutaj )
  • 170g masła
  • 1 i 1/2 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 3 jajka
  • skórka z pomarańczy
Na polewę:
  • 50g białej czekolady

Masło roztopić w rondelku, dodać cukier oraz ekstrakt waniliowy, wymieszać, zdjąć z ognia i pozostawić do ostygnięcia. Do masła dodać mus z dyni oraz skórkę z pomarańczy. Odłożyć pół szklanki. Do pozostałej masy dodać żółtka, wymieszać a następnie przesiać mąkę wraz proszkiem do pieczenia. Białka ubić na sztywną pianę i delikatnie wmieszać do ciasta.

Tortownicę wyłożyć papierem do pieczenia (u mnie 20 cm, tylko dno), boki posmarować tłuszczem i obsypać bułką tartą. Wylać ciasto, wyrównać. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec w temp. 180 st. C przez 55 minut, do tzw. "suchego patyczka".

Białą czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej i wymieszać z pozostałą masą dyniową. Polać nią wystudzone ciasto.
Smacznego :)

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz