wtorek, 2 października 2012

Wiewórka czyli placek amerykański

No i stało się - przyszła jesień a my uglutani. Wszystko zaczęło się od mojego męża, który się lekko przeziębił, zaraził mnie i córę. On wyzdrowiał, ja walczę a Oli z glutem. Urok tej pory roku... Na osłodę upiekłam bardzo fajne, jesienne, lekkie i puszyste ciasto z orzechami i jabłkami. Znalazłam je tutaj. Polecam!


Składniki:
  • 4 jajka
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2 szklanki mąki
  • 2/3 szklanki oleju
  • szklanka grubo posiekanych orzechów włoskich (u mnie pół na pół włoskie i laskowe)
  • 4 - 5 jabłek
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 łyżeczka cynamonu


Jabłka obrać, zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Orzechy posiekać.

Białka oddzielić od żółtek. Białka ubić na sztywną pianę, pod koniec ubijania dodać cukier i dalej zmiksować. Dodać żółtka, olej i dalej miksować. Mąkę przesiać wraz z proszkiem, sodą oraz cynamonem, wsypać do masy jajecznej, wymieszać. Na koniec dodać starte jabłka oraz orzechy, wymieszać.

Średnią, kwadratową formę wyłożyć papierem do pieczenia. Wlać ciasto, wyrównać. Piec około 45 - 55 minut w temp. 165 - 170 st. C, do tzw. suchego patyczka. Ostudzone posypać cukrem pudrem.
Smacznego :) 

4 komentarze: