poniedziałek, 10 grudnia 2012

Cynamonowe kruche ciasteczka

Wszyscy pieką pierniczki a ja z córką postanowiłam upiec cynamonowe kruche ciasteczka. Znalazłam je tutaj, ale przepis podaje z moimi drobnymi zmianami. Przygotowałam też kolorowy lukier a mój dzielny mały pomocnik lukrował ciasteczka wyjadając przy tym (kiedy nie patrzyłam) słodką polewę. Takie przygotowania do świąt lubię najbardziej :)
Ciasteczka wyszły kruche, lekko maślane, mocno cynamonowe i niezbyt słodkie. Pycha!


Składniki:
  • 1 szklanka mąki
  • 1/4 szklanki cukru
  • 1 czubata łyżeczka cynamonu
  • 75g masła
  • 1/4 szklanki miodu
  • 1 łyżka śmietany 18%
  • 1 czubata łyżeczka cukru waniliowego
  • 1 łyżeczka sody
Lukier
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • kilka kropel soku z cytryny
  • 1 łyżka ciepłej wody
  • czerwony barwnik spożywczy

Mąkę wraz z sodą przesiać, dodać pokrojone masło, cukier, cukier waniliowy, cynamon, miód oraz śmietanę. Za pomocą dłoni lub miksera wyrobić gładkie, jednolite ciasto. Owinąć w folię spożywczą i wstawić do zamrażalnika na 20 minut. Po tym czasie ciasto wyjąć i rozwałkować cienko. Foremką wycinać dowolne kształty (ja użyłam szklanki), przekładać je na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Piec w temp. 180st. C. przez 10 minut. Ostudzić.

Cukier puder utrzeć z sokiem z cytryny, wodą oraz odrobiną barwnika. Jeżeli lukier wyjdzie za rzadki należy dosypać cukru pudru, jak za gęsty dodać więcej wody. Polukrować ciasteczka i poczekać aż lukier stężeje.
Smacznego :)

Dzieła córki :)
     

2 komentarze:

  1. też lubię piec z moją córą :) widzę że są w jednym wieku :) ciastka fajne, wykorzystam przepis :)

    OdpowiedzUsuń