wtorek, 4 grudnia 2012

Krupnik

Ostatnio naszło mnie coś na zupy. Możliwe, że to przez coraz niższą temperaturę, po powrocie ze spaceru chce mi się czegoś ciepłego i pożywnego. Tym razem przygotowałam krupnik. Nie będę się o nim rozpisywać bo to klasyczna polska zupa, która na pewno gości w niejednym domu. Moja wyszła bardzo sycąca i smaczna, mimo, że moim numerem jeden nadal jest ogórkowa ;)


Składniki:
  • kawałek mięsa (u mnie tradycyjnie indyk) lub 2 kostki rosołowe
  • 3 duże marchewki
  • 3 duże ziemniaki
  • 100g kaszy jaglanej
  • kawałek niedużego pora
  • 1 seler
  • 2 małe korzenie pietruszki
  • liść laurowy, majeranek, pieprz, sól, ziele angielskie
  • łyżka posiekanej natki pietruszki

Mięso zalać wodą i zagotować. Ziemniaki i marchew obrać. Ziemniaka pokroić w kostkę, marchew w talarki lub zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Do garnka z mięsem wrzucić marchew oraz por, seler, pietruszki, ziele angielskie i liść laurowy. Gotować do miękkości. Następnie wrzucić ziemniaki oraz kaszę jaglaną oraz dodać posiekany koperek, przyprawić do smaku solą i pieprzem. Gotować 10 do 20 minut aż ziemniaki zmiękną a kasza napęcznieje. Z zupy wyjąć pietruszki, pora i seler. 
Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz