czwartek, 5 stycznia 2012

Ciasto jabłkowo - cynamonowe

Znalezione w dodatku do Gazety Wyborczej pt. "Palce lizać" z maja 2011. Ciasto jest wilgotne, dość słodkie (ale to pewnie zasługa cukru pudru), pełno w nim jabłek i rodzynek. Smakuje prawie jak szarlotka. Polecam :)


Składniki:
  • 7 dużych jabłek (ja dałam 4)
  • 2 szklanki mąki (u mnie pszenna pełnoziarnista)
  • 5 jajek
  • 1 szklanka cukru (jeżeli jabłka są kwaśne dodać jeszcze 1/2 szklanki)
  • 15 g mielonego cynamonu
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 szklanka oleju (ja dałam 1/2 szklanki)
  • 1/2  szklanki cukru pudru
  • 150 g rodzynek

Jabłka umyć, obierać, pokroić w grubą kostkę, zasypać cukrem i odstawić na kilka chwil. Mąkę wymieszać z cynamonem, proszkiem do pieczenia i sodą. 

Do jabłek dodać jajka, rodzynki oraz cynamonową mąkę. Całość dokładnie wymieszać Pod koniec mieszania dodać olej. Ciasto przełożyć do blaszki wysmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą (ja wyłożyłam ją papierem do pieczenia).

Wstawić do piekarnika nagrzanego do 185 st. C i piec ok. 55 minut. Po upieczeniu i ostygnięciu posypać ciasto cukrem pudrem.
Smacznego.




2 komentarze: