poniedziałek, 2 stycznia 2012

Muffinki z szynką i serem

Witam w Nowym (mam nadzieję, że dużo lepszym) Roku :) Muffinki z szynką i serem zagościły na moim stole podczas zabawy Sylwestrowej. Pierwszy raz robiłam takie muffiny na słono. Wyszły na prawdę bardzo smaczne. Mój mąż zajadał je z keczupem lub majonezem ;) Przepis znalazłam w dodatku do Gazety Wyborczej pt. "Palce lizać".


Składniki:
  • 3 dymki (u mnie jedna cebula)
  • łyżka oleju do smażenia
  • szczypior
  • 375 g mąki (u mnie pszenna pełnoziarnista)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 180 g szynki
  • 125 g sera cheddar
  • 2 jajka
  • 250 ml mleka
  • 1 łyżeczka musztardy
  • 125 g masła
  • sól

Masło roztopić, szynkę pokroić w drobną  kostkę a ser zetrzeć na tarce. Dymkę (cebulę) i szczypior pokroić drobno i przesmażyć do miękkości na patelni.

Do dużej miski przesiać mąkę, proszek do pieczenia, sól, dodać usmażoną cebulę wraz ze szczypiorkiem, szynkę i ser. Zrobić w środku dołek. W drugim naczyniu roztrzepać jajka z mlekiem i łyżeczką musztardy. Do miski z mąką wlać jednocześnie roztrzepane jajka i roztopione masło i szybko wszystko wymieszać drewnianą łyżką, aby składniki się połączyły. Nie mieszać zbyt długo, ciasto powinno być grudkowate.

Formę do muffinek wysmarować masłem lub wyłożyć papierowymi papilotkami. Ciastem napełniać foremki do 3/4 wysokości, wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 st.C i piec 20-25 minut lub do chwili, kiedy patyczek wbity w muffinkę będzie suchy. 

Po wyjęciu z piekarnika zostawić muffinki w foremce jeszcze na 10 minut, po czym delikatnie wyjąć i wystudzić.
Smacznego. 

2 komentarze:

  1. uwielbiam je :) Robiłam identyczne tylko zamiast szynki dawałam boczuś ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ale super przepis :)

    http://wszystkoogotowaniuks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń