piątek, 21 września 2012

Czekoladowe ciasteczka

Te pyszne ciasteczka wylukałam na stronie Małej Cukierenki o tutaj i wiedziałam, że muszę je upiec dla mojego szkraba. Zmieniłam nieco ilość składników, dodałam dużo orzechów. Ciasteczka wyszły kruche i mocno czekoladowe. Pychotka! Polecam :)


Składniki:
  • 120g czekolady gorzkiej
  • 170g mąki
  • 1 duża łyżka kakao
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 100g masła
  • 100g cukru
  • 1 jajko
  • kilka kropel aromatu waniliowego
  • 60g orzechów laskowych poszatkowanych
  • 50g migdałów poszatkowanych

Czekoladę rozpuścić na parze lub w mikrofalówce, odstawić do ostygnięcia. Mąkę przesiać wraz z kakaem, proszkiem oraz solą. Masło zmiksować z cukrem na jasną masę. Stopniowo wlewać czekoladę, następnie dodać jajko oraz wanilię i dobrze zmiksować. Wsypać mąkę i wymieszać aż składniki się połączą. Na koniec wsypać poszatkowane orzechy i wymieszać. Ciasto powinno być kleiste i elastyczne.

Z ciasta formować kulki, układać je blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i spłaszczać. Ciasteczka piec w temp. 170 st. C przez 15 minut. Po wyjęciu z piekarnika odstawić ciasta by trochę przestygły, bowiem ciepłe mogą się połamać.
Smacznego :) 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz