poniedziałek, 2 kwietnia 2012

Cytrynowe wilgotne ciasto biszkoptowe

Nie wiem czemu, ale od jakiegoś czasu chodzą za mną wypieki cytrynowe. Oczywiście uległam ich pokusie i upiekłam wilgotne ciasto cytrynowe, mięciutkie, delikatne, znalezione na tej stronie. Polecam :)


Składniki:
  • 5 dużych żółtek w temp. pokojowej
  • 80 ml oleju roślinnego
  • sok i skórka starta z 1 cytryny
  • 150 g mąki przesianej
  • 1 i 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 5 białek w temp. pokojowej
  • 150 g cukru


Miękkim masłem wysmarować spód tortownicy, boków nie smarować (ja spód wyłożyłam papierem do pieczenia).

Żółtka utrzeć z olejem, skórką i sokiem z cytryny. Mąkę przesiać przez sitko, połączyć z proszkiem do pieczenia. Używając drewnianej łyżki wmieszać suche składniki do masy z żółtkami i wymieszać tak aby nie było grudek.

Białka ubić na sztywną pianę, pod koniec ubijania dodać cukier. Używając łopatki, delikatnie dodać bezę do ciasta i wymieszać. 

Ciasto przelać do formy, wyrównać. Piec 35 - 45 minut w temp. 175 stopni C. Ostudzone ciasto wyjąć z formy i posypać cukrem pudrem.
Smacznego.


4 komentarze:

  1. zawsze się boję, że biszkoptowe mi upadnie.
    a Twoje akie łądne. muszę przestać się lękać,
    bo to mnie ewidentnie ogranicza!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też się tego boję, to nie wyrosło zbytnio bo piekłam je w dużej okrągłej formie, ale i tak w smaku było pyszne :)

      Usuń