wtorek, 24 kwietnia 2012

Krokiety z mięsem

Kolejna propozycja dania obiadowego i kolejne krokiety, tym razem z mięsem, które (uwaga!) przyrządzał samodzielnie mój mąż. Dosyć niechętnie, ale wpuściłam go do mojego królestwa, czyli kuchni, aby przygotował farsz, co uczynił z wielką radością. Ja przygotowałam ciasto i zrobiłam całą resztę. Nasze wspólne krokiety wyszły bardzo smaczne i sycące :)


Składniki:
Na naleśniki (z podanych proporcji wychodzi duża ilość naleśników):
  •  400 g mąki
  • 3 jajka
  • 2 szklanki mleka
  • 2 szklanki wody
  • 2 łyżki oleju
  • szczypta soli
Na farsz:
  • 500 g mięsa mielonego
  • 2 średnie cebule
  • 2 ząbki czosnku
  • torebka majeranku
  • sól, pieprz
  • mały koncentrat pomidorowy (opcjonalnie)
Na panierkę:
  • 2 jajka
  • 3 łyżki mleka
  • bułka tarta
  • olej do smażenia


Najpierw przygotować ciasto na naleśniki, miksując ze sobą wszystkie składniki. Ciasto powinno mieć konsystencję gęstej śmietany. Odstawić na 30 minut.

Cebulę pokroić bardzo drobno, czosnek przecisnąć przez praskę i razem z cebulą zeszklić na patelni. Dodać mięso mielone, wymieszać i smażyć ok 15 minut. Wsypać 3/4 torebki majeranku, sól, pieprz a na koniec koncentrat pomidorowy. Dokładnie wymieszać i smażyć ok. 5 minut.

Na dobrze rozgrzanej patelni usmażyć cienkie naleśniki. Nakładać na nie farsz i zawijać w krokiety. 

Każdego krokieta panierować w jajku roztrzepanym z mlekiem i obtaczać w bułce tartej. Smażyć na rumiano z obydwu stron.
Smacznego :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz