czwartek, 24 maja 2012

Omlety maślankowe z owocami

Oglądacie "Przepis na życie?". Ja tak i bardzo lubię ten serial. Omlety z owocami wypatrzyłam w jednym z odcinków. W oryginale do zrobienia omleta został użyty serek homogenizowany. Ja akurat nie miałam takiego pod ręką więc użyłam maślanki. Omlety wyszły ekstra puszyste i sycące. Polecam :)


Składniki: (na 3 omlety)
  • 120g maślanki naturalnej (w oryginale serka homogenizowanego)*
  • 100 g mąki
  • 2 jajka
  • 30 g cukru
  • 50 g masła do smażenia
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • szczypta soli
  • dowolne owoce (u mnie banany i truskawki) 
*Gdy użyjemy serka homo należy dodać jeszcze 250 ml mleka ja to pominęłam

Białka oddzielić od żółtek. Następnie ubić na puszystą masę żółtka z cukrami. Do mąki dodać maślankę oraz masę z żółtek i wymieszać. Białka ubić ze szczyptą soli na sztywno a następnie dodać do mąki i delikatnie wymieszać. Ciasto będzie gęste.

Na patelni rozpuścić masło i usmażyć omlety z obu stron. Nałożyć pokrojone wcześniej owoce, zagiąć i posypać cukrem pudrem.
Smacznego :)



1 komentarz:

  1. Uwielbiam ten serial, a omlety wyglądają przecudnie, wiem że bym przesadziła ale polałabym je jeszcze odrobinką czekolady, a kupuję w Lidlu taką pyszną czekoladę do polewania, że dodaję do wszystkich deserów, im więcej słodkości tym więcej radości:)

    OdpowiedzUsuń