środa, 13 czerwca 2012

Dżem z truskawek, bananów i jabłek

Pogoda w tym miesiącu nas nie rozpieszcza. Deszcz, wiatr, raz duszno, raz zimno. Ja nadal cierpliwie czekam na słoneczko :) Żeby choć trochę zapomnieć o tej deszczowej, zmiennej pogodzie zrobiłam dżem z truskawek, bananów i jabłek. Z 3 bananów, 4 jabłek i garści truskawek wyszedł mi jeden duży słoik dżemu o przepięknej różowej barwie i aksamitnej konsystencji. Będzie wspaniałym dodatkiem do placuszków, naleśników czy do chleba :)


Składniki:
  • 3 dojrzałe banany
  • 4 jabłka
  • garść truskawek
  • ok. 200 g cukru (ilość tak naprawdę wg uznania i smaku)
  • 2 - 3 łyżki wody (opcjonalnie)


Banany i jabłka obrać i pokroić w kostkę. Truskawki odszypułkować i podzielić na cząstki. Owoce wrzucić do garnuszka i dusić pod przykryciem na małym ogniu. Dosypać cukru i od czasu do czasu mieszać i sprawdzać czy owoce nie przyklejają się do dna. Można dodać kilka łyżek wody. Gdy owoce zmiękną, zaczną się rozpadać i puszczą sok, z garnka zdjąć pokrywkę i dalej je smażyć aż do odparowania płynu. Wrzucić do blendera i miksować krótko na papkę a potem z powrotem do garnuszka by jeszcze przez chwilę się podsmażyły. Gorący dżem przełożyć do czystego słoika, zakręcić i odwrócić do góry dnem. 
Smacznego :) 



4 komentarze:

  1. Samo zdrowie :)) Wypróbuje!

    OdpowiedzUsuń
  2. ojej, ale ciekawy przepis! spodobał mi się ;]

    OdpowiedzUsuń
  3. super dzem i co ważne- bez żelfixów;)

    OdpowiedzUsuń
  4. w zeszlym roku zrobilam dzem z bananow i jablek, wyszedl mega pyszny ciekawa jestem jak bedzie smakowal z truskawkami bo brzmi i wyglada kuszaco
    ;)

    OdpowiedzUsuń