wtorek, 12 czerwca 2012

Pęczak z pieczarkami

Różnego rodzaju kasze uwielbiam i chętnie je jem, ale przyznam się bez bicia, że pęczaku nigdy nie jadłam. Ostatnio odkryłam go na półce w sklepie i postanowiłam spróbować. I to był strzał w 10! Kasza pęczak jest pyszna i bardzo zdrowa. Należy do kasz z rodzaju jęczmiennych, jest ona dobrym źródłem PP (niacyny), która skutecznie obniża poziom cholesterolu we krwi, rozszerza naczynia krwionośne oraz poprawia wygląd skóry. Dodatkowo posiada takie witaminy jak B1 i B2, sole mineralne, oraz błonnik, który jest składnikiem regulującym procesy trawienne.
Dzisiaj przedstawiam pęczak w bardzo prostej wersji a mianowicie z pieczarkami i cebulką. Na pewno w mojej kuchni zagości jeszcze nie raz :)


Składniki:
  • pół szklanki kaszy pęczak
  • 1 cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 300 g pieczarek
  • sól, pieprz



Cebulę drobno pokroić i zeszklić na patelni wraz z przeciśniętym czosnkiem. Gdy cebula trochę zmięknie dodać pokrojone drobno pieczarki. Smażyć pod przykryciem do odparowania płynu. Dodać przyprawy i wymieszać. Kaszę pęczak ugotować w lekko posolonej wodzie ok. 15 minut. Kaszę odcedzić i dodać do pieczarek, wymieszać i doprawić wg uznania.
Smacznego :)

3 komentarze:

  1. pęczak jest moją ulubioną kaszą.

    OdpowiedzUsuń
  2. Inaczej nieco robię taka potrawę. Cebulę lekko podsmażam wrzucam pieczarki, gdy puszczą wodę wsypuję pęczak, dodaję wody, sól, pieprz, czosnek. W połowie gotowania wsypuję makaron - całość gotuję. Kasza i makaron nabieraja pieczarkowego smaku. To odmiana potrwy z domu - nazywa się to - kasza waniszkies.

    OdpowiedzUsuń
  3. No dzisiaj pęczak u mnie na stole:) do tego nóżki z kurczaka, zobaczymy jak wyjdzie:)

    OdpowiedzUsuń