sobota, 9 czerwca 2012

Wiktoriański chleb mleczny

Dawno nie piekłam chleba, nawet sama nie wiem dlaczego. Ale postanowiłam to zmienić i upiekłam pyszny i pulchny chlebek mleczny, znaleziony w Kwestii Smaku. Jest bardzo prosty w przygotowaniu, pięknie wyrasta i pięknie się piecze. A smakuje wspaniale, nie ma to jak domowe pieczywo.


Składniki:
  • 15 g drożdży świeżych (dałam 7 g suchych)
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 i 1/4 szklanki ciepłego mleka
  • 3 i 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 2 łyżeczki soli
  • glazura z jajka: 1 jajko roztrzepane z 1 łyżką mleka


Drożdże rozkruszyć, dodać łyżeczkę cukru, 1 łyżkę mąki oraz 1/3 szklanki ciepłego mleka. Zaczyn wymieszać i pozostawić na 15 minut. (Z suchych drożdży również zrobiłam zaczyn). Mąkę wymieszać z solą, dodać wyrośnięte drożdże a na koniec wlać ciepłe mleko. Wyrabiać ciasto ręcznie przez 15 minut, lub w mikserze ze specjalną końcówką do chleba przez kilka minut. Przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na ok 45 minut. Po tym czasie ciasto uderzyć i można pozostawić do ponownego wyrośnięcia. (Ja ten etap pominęłam i od razu włożyłam ciasto do formy wyłożonej papierem do pieczenia). Ciasto w formie ponownie przykryć ściereczką i pozostawić do wyrośnięcia (ponad brzeg foremki) na co najmniej godzinę. Posmarować ciasto glazurą i piec w temp. 200 stopni przed 35 minut.
Smacznego :)



4 komentarze:

  1. piękny, jaki puszek:D
    zapraszam: http://durszlak.pl/akcje-kulinarne/sniadaniarnia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczny chlebek, puszysty, mięciutki, doskonały :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda na pyszny i bardzo puszysty, ja kupuję gotową mieszankę do wypieku chleba z Lidla, chlebek bardzo dobry, szczególnie wersja ze słonecznikiem:)

    OdpowiedzUsuń