piątek, 15 czerwca 2012

Jabłka w cieście

Kolejna propozycja na smaczne i słodkie śniadanie. Przepis na te placuszki znalazłam tutaj. 
Z przepisu wychodzi bardzo dużo ciasta do obtoczenia jabłek więc albo można dodać jeszcze jedno jabłko, albo wykorzystać ciasto na zrobienie innych placków. Ja wrzuciłam pokrojone truskawki i dzięki temu miałam dodatkowo placuszki z truskawkami.


Składniki:
  • 2 jabłka
  • 2 szklanki mąki
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 2 szklanki mleka
  • 2 jajka
  • tłuszcz do smażenia
  • 1 - 2 łyżki cukru (opcjonalnie, zależy jak słodkie są jabłka)
  
Wszystkie składniki na ciasto zmiksować ze sobą, odstawić. Ciasto powinno mieć konsystencję kwaśniej śmietany. Jabłka obrać i wydrążyć gniazda nasienne. Pokroić je w 3 - 4 milimetrowe okrągłe plasterki (tak, aby otwór po gnieździe był w środku każdego plasterka). 

Patelnię rozgrzać, nalać odrobinę oleju. Jabłka maczać w cieście, podnosząc pozwolić aby nadmiar ciasta spłynął. Smażyć na złoty kolor. Podawać z ulubionym sosem lub posypane cukrem pudrem.
Smacznego :) 



5 komentarzy:

  1. Ślicznie wyglądają! Muszą pysznie smakować!

    OdpowiedzUsuń
  2. dawno nie robiłam ale może dzisiaj na obiad będą? :) jabłka leżą ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. przepadam za takimi!!!
    bardzo apetyczne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  4. Często takie robię z jabłkami, ostatnio robiłam z twarożkiem(ja dodaję Pilos z lidla), wyszły pysznie.

    OdpowiedzUsuń