wtorek, 5 czerwca 2012

Leniwe pierogi

Nie będę się rozpisywać na ich temat bo na pewno każdy je zna. Polane roztopionym masełkiem, posypane cukrem i cynamonem, pychota! Powrót do lat dziecinnych :) Polecam!
Znalezione tutaj.


Składniki:
  • 200 g twarogu
  • 1 jajko (osobno żółtko i białko)
  • pół szklanki mąki
  • 8 g cukru waniliowego


Twaróg rozgnieść widelcem. Z białek ubić na sztywno pianę. Do twarogu dodać żółtko, mąkę, cukier i ubitą pianę z białek. Zagnieść ciasto, może się lepić, ale czym mniej mąki dosypiemy tym lepiej. Z ciasta uformować wałeczek, lekko spłaszczyć. Nożem odkrajać kawałki, wrzucać na wrzątek, gotować chwilę do wypłynięcia. Podawać z roztopionym masłem, posypane cukrem i cynamonem.
Smacznego :)




7 komentarzy:

  1. Ostatnio powracam w kuchni do smaków dzieciństwa i niemal zapomniałam o moich ulubionych 'kopytkach' :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Leniwe to moje najulubieńsze danie ... mam coś z nimi wspólnego ;P

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam :) alez mi smaka narobilas :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Smak szkolnej stołówki, coś, co chyba każde dziecko lubi :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jestem za leniwy żeby zrobić leniwe. Tylko wzdycham jak chętnie bym je zjadł ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie bym się podzieliła, ale niestety nic nie zostało :(

      Usuń