piątek, 8 czerwca 2012

Kotlety mielone z pieczarkami

Kotlety mielone są bardzo popularną i smaczną potrawą obiadową (przynajmniej w mojej rodzinie). Robiłam je już na wiele sposobów, z różnego rodzaju mięsa oraz z różnymi dodatkami. Dzisiaj chciałabym przedstawić kotlety mielone z pieczarkami, do których zrobienia zainspirowała mnie moja teściowa. Bo to właśnie u niej po raz pierwszy je jadłam i bardzo mi zasmakowały. Dzięki tak prostemu dodatkowi, zwyczajne kotlety stają się niezwyczajne ;) Polecam :)


Składniki:
Na kotlety:
  • 500 g mielonego mięsa
  • 1 duża cebula
  • ząbek czosnku
  • jajko
  • sól, pieprz, majeranek
  • bułka tarta
Na farsz:
  • 200 - 300 g pieczarek
  • cebula 
  • pieprz, sól

Pieczarki i cebulę drobno pokroić. Cebulę zeszklić na patelni, dodać pieczarki i smażyć do odparowania płynu. Dodać przyprawy,  przestudzić.

Cebulę na kotlety również drobno pokroić i podsmażyć na patelni wraz z przeciśniętym czosnkiem. Do mięsa dodać jajko, przyprawy, cebulę wraz z czosnkiem oraz kilka łyżek bułki tartej, tyle aby masa była zwarta i nie rozpadała się. Z masy formować kotlety, robić w nich dołek i nakładać farsz, zakleić, obtaczać w bułce tartej i smażyć na oleju z obydwu stron. Podawać z ulubionymi dodatkami.
Smacznego :)

2 komentarze: