czwartek, 18 sierpnia 2011

Ciasteczka owsiane z brzoskwiniami i borówką amerykańską

Jak każde dziecko także i moje lubi wszystko co słodkie. Staram się aby Oliwka jadła jak najzdrowiej, ale pewnych rzeczy nie przeskoczę i nie raz daję jej sklepowe herbatniki, biszkopty czy chrupki kukurydziane. Wyszłam z założenia, że lepsze takie zło niż chipsy, batony, czekolada czy dosładzane napoje. Ale nie byłabym sobą gdybym sama nie upiekła jakiejś słodkiej, ale zdrowej przekąski. Dlatego też zaczęłam poszukiwania w kierunku ciasteczek owsianych. Znalazłam kilka przepisów, ale nie mogąc się zdecydować na jeden, połączyłam je i stworzyłam go sama bazując na tych znalezionych. Coś dodałam, coś odjęłam no i wyszedł taki o to przepis na ok. 23 ciasteczka.


Składniki:
  • 70 g miękkiego masła
  • 130g mąki pszennej
  • 100g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 jajko
  • 180 g płatków owsianych
  • 130g cukru
  • ½ łyżeczki cukru waniliowego
  • 2 łyżeczki miodu
  • szczypta soli
  • ½ łyżeczki cynamonu
  • ½ szklanki mleka
  • 4 małe brzoskwinie
  • 100g borówki
 
Brzoskwinie umyć, obrać ze skórki i pokroić na drobne kawałki. W naczyniu utrzeć masło z cukrem na puszystą masę. Dodać jajko, dalej ucierać. Do masy przesiać mąki, proszek do pieczenia, płatki owsiane, cukier waniliowy, sól, miód, mleko i cynamon. Wszystko wymieszać. Na koniec wsypać owoce i połączyć dokładnie składniki.

Za pomocą łyżki wykładać ciasto na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i układać ciasteczka w niewielkich odstępach. Formować kuleczki, przygnieść je delikatnie łyżką. Piec w 180 st. C przez około 15 min aż brzegi ciastek staną się brązowe. Po upieczeniu zostawić je jeszcze na kilka minut w ciepłym piekarniku. Po tym czasie wyjąć i przestudzić na kratce. Przechowywać w szczelnym pojemniku.
Smacznego.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz