czwartek, 10 listopada 2011

Naleśniki z farszem jajeczno - pieczarkowym

Chyba dopadła mnie jesienna chandra. Nic mi się nie chce, nawet gotowanie nie sprawia mi już tyle radości co kiedyś. Zmuszam się by wykonywać swoje obowiązki a najchętniej zaszyłabym się pod kołdrą z książką i kubkiem gorącej czekolady i tak przeleżała (przespała) do zimy. Niestety nie mogę sobie na to pozwolić… Z wielkim oporem zakładam cieplejszą kurtkę, szalik, ubieram dziecko i idę do sklepu po zakupy „bo coś trzeba ugotować” i tylko na tą krótką chwilę w kuchni jakoś mi tak radośniej. Eh, oby do marca, kiedy zacznie się robić coraz cieplej i wszystko będzie budziło się do życia :)

Powracając do rzeczywistości, przedstawię Wam dzisiaj przepis na naleśniki nadziewane farszem jajeczno-pieczarkowym. Naprawdę świetne połączenie, doskonałe na obiad, jak i na kolację. Znalazłam je tutaj, ale podaję z moimi zmianami.


Składniki:
Ciasto:
  • 2,5 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 1 szklanka mleka
  • 1 szklanka wody
  • 1 jajko
  • szczypta soli
Farsz:
  • 4 jajka
  • 1 duża lub 2 średnie cebule
  • 250 g pieczarek
  • pęczek szczypiorku
  • sól, pieprz
  • olej do smażenia
  • łyżka majonezu (opcjonalnie)
  • łyżeczka musztardy (opcjonalnie)

Składniki na ciasto zmiksować ze sobą. Ciasto powinno mieć konsystencję gęstej śmietany. Odstawić na pół godziny.

W tym czasie przygotować farsz. Cebulę obrać, drobno pokroić i zeszklić na oleju, dodać pokrojone pieczarki i wszystko dusić aż pieczarki zmiękną i puszczą sok. Smażyć aż woda wyparuje. Jajka ugotować na twardo, drobno pokroić. Szczypior opłukać i posiekać. Cebulę, pieczarki i jajka przełożyć do jednej miski, dodać szczypior. Doprawić solą, pieprzem, majonezem i musztardą, wymieszać.
Smażyć naleśniki na niewielkiej ilości oleju. Farsz nałożyć na naleśnik i zwijać w krokiet lub w trójkąt. Można dodatkowo obsmażyć je na patelni.
Smacznego.

2 komentarze:

  1. och moja babcia mi takie robiła! a czasem rozpoczynała produkcję hurtową i miałam pełną zamrażarkę na wypadek kryzysu :)

    OdpowiedzUsuń