sobota, 3 września 2011

Dżem z brzoskwiń i nektarynek

Przepis na ten dżem znalazłam na tej stronie KLIK. Moreli nie miałam w domu, ale za to miałam zapas brzoskwiń i nektarynek więc spróbowałam zrobić z nich dżem. Przyznam szczerze, że to był mój pierwszy dżem, ale na pewno nie ostatni :) Wyszedł przepyszny i teraz używam go do wszystkiego: na kanapki, placuszki, do naleśników. Niebo w gębie, moja córka go uwielbia i zawsze go zlizuje z kanapek ;)


Składniki:

  • 1kg owoców obranych i pokrojonych
  • sok z 1/2 cytryny
  • 100ml wody
  • 350 g cukru 
 
 
Nektarynki i brzoskwinie obrać, wyjąć z nich pestki. Owoce pokroić na małe kawałki i podsmażyć w garnku wraz z wodą. Dodać do nich sok z cytryny. Gdy owoce zmiękną,  wszystko razem zmiksować.

Następnie dodać cukier i smażyć razem do ulubionej konsystencji (często mieszać, aby dżem nam się nie przypalił). Ja smażyłam ok. 2h.
Gotowy, gorący dżem przełożyć do wyparzonych słoiczków (u mnie jeden duży), zakręcić i położyć do góry dnem.
Smacznego :)

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz