wtorek, 6 września 2011

Zawijasy z dżemem na śniadanie

Oto kolejna propozycja na wykorzystanie domowego dżemu. Z braku pomysłu nazwałam to "coś" zawijasami, ale nazwa jest tutaj najmniej istotną sprawą. Najważniejszy jest smak, bo zawijaski są przepyszne! Same wchodzą do buzi i nie wiadomo kiedy znikają.
Przepis znalazłam na tej stronie KLIK już dawno temu i żałuje, że wcześniej go nie wypróbowałam.


Składniki:
  • 125 g serka homogenizowanego
  • 175 g mąki pszennej + mąka do rozwałkowania ciasta
  • 125 g zimnego masła
  • 1 jajko
  • szczypta soli
  • 2 cukry waniliowe (ja dałam jeden)
  • cukier puder do oprószenia
  • dżem ( u mnie domowej roboty z nektarynek i brzoskwiń)
 
Serek homogenizowany, mąkę, masło (pokrojone w drobne kawałki), jajko, sól i cukier waniliowy, wymieszać i wyrobić ciasto. Owinąć w folie spożywczą i wstawić na pół godziny do lodówki.  

Piekarnik nastawić do 200 st. C. Schłodzone ciasto rozwałkować na ok. 2 mm grubości. Wycinać kwadraty (wielkość wg uznania), posmarować dżemem. Zawinąć. Układać na blasze wyłożoną papierem do pieczenia. Zawijasy piec ok. 20 minut. Gotowe posypać cukrem pudrem. 
Smacznego.

4 komentarze:

  1. ooo! cos dla moich małych łasuchów :) Koniecznie muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. i są naprawdę pyszne :) Moim łasuchom aż się uszy trzęsły ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. pyszne jest takie śniadanie :-)

    OdpowiedzUsuń