piątek, 30 września 2011

Biały chleb na zakwasie

Jest to przepis na bardzo prosty, ale jakże smaczny chlebek na zakwasie. Nie wymaga wiele pracy, potrzeba nam jedynie wcześniej przygotowanego zakwasu. Polecam dla wszystkich początkujących. Ja robiłam go już kilka razy i zawsze mi wychodzi. A mąż jet wniebowzięty bo przypomniały mu się smaki dzieciństwa i wsi.


Składniki:
  • 500 g mąki pszennej (najlepsza jest chlebowa, ale ja dałam zwykłą)
  • 1 płaska łyżeczka soli
  • 300 g wody
  • 8 g świeżych drożdży
  • 150 g zakwasu

Wszystkie składniki łączymy, najlepiej przy pomocy miksera. Ciasto powinno być dosyć gęste.
Przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce na 2 godziny.

Następnie przekładamy ciasto do keksówki lub formujemy bochenek albo bułeczki. Spryskujemy olejem lub oliwą i posypujemy mąką. Odstawiamy do wyrośnięcia na 45-60 minut.

Piekarnik nagrzewamy do temp. 210 stopni i pieczemy chleb około 40 minut (bułeczki mniej więcej 20 minut).
Smacznego.


Przepis znalazłam na tej stronie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz