sobota, 8 października 2011

Tort w stylu angielskim

W swojej krótkiej karierze tortownika zrobiłam (dopiero/aż) 3 torty. O pierwszym wspominać nie będę bo był całkowitą porażką, robiłam go do 5 nad ranem (wstać musiałam o 8), drugi robiłam już tylko 5 h i pamiętając swoją pierwszą porażkę, ten zrobiłam na dzień przed imprezą. Trzeci tort zrobiłam na 2 dni przed imprezą i jego dekoracja zajęła mi jedynie 2,5 h. Mogę powiedzieć, że się rozkręcam :)

Dzisiaj przedstawię Wam tort, który robiłam ostatnio na urodziny siostry (nie powiem które bo tutaj zagląda ;) ) Moim skromnym zdaniem wyszedł bardzo ładny i smaczny. Zniknął cały od razu (było 12 osób). Przełożyłam go masą cytrynową znalezioną na tej stronie. Nie każdemu zasmakowało cytrynowe nadzienie, jednak ja uważam, że jest to fajne połączenie kwaśnego kremu z bardzo słodką masą cukrową. Najważniejsze, że solenizantce smakował :)


Składniki: 
Na spód:
  • 3 blaty biszkoptowe gotowe (ja kupiłam je w supermarkecie, ale można upiec samemu)
Na krem:
  • 2 szklanki mleka
  • 3/4 szklanki soku z cytryny (około 4 - 5 cytryn)
  • otarta skórka z 3 cytryn
  • 4 łyżki mąki pszennej (z lekką górką)
  • 5 łyżek mąki ziemniaczanej (z lekką górką)
  • 4 jajka
  • 1 i 1/4 szklanki cukru
  • 370 g masła, miękkiego
Do dekoracji:
  • lukier plastyczny z tego przepisu

W garnuszku zagotować jedną szklankę mleka z cukrem. Drugą szklankę mleka zmiksować (najlepiej blenderem) z mąkami i jajkami i skórką z cytryny, na gładką masę. Mleko z jajkami i mąką wlać do wrzącego mleka, mieszać (cały czas!), gotując gęsty budyń na niedużym ogniu i czekając, aż masa zgęstnieje. Odstawić do ostudzenia.
Po wystudzeniu do budyniu dodać sok z cytryny (dodawać stopniowo) i cały czas miksując z masą na najwyższych obrotach.


Masło ubić na puszystą masę. Stopniowo dodawać do niego ostudzony cytrynowy budyń, cały czas miksując (zbyt szybkie dodanie budyniu do masła może spowodować, że masa się zważy).
Masę odstawić do lodówki, do lekkiego stężenia.

Gotowe blaty biszkoptowe nasączyć 3/4 szklanki mieszanki: wody z sokiem z cytryny. Przełożyć masą (masy jest bardzo dużo i na pewno wystarczy na przełożenie i udekorowanie tortu).
Masą należy wysmarować tort ze wszystkich stron, po bokach również (wtedy masa plastyczna będzie nam się dobrze trzymała). Wstawić tort do lodówki.
Przygotować masę plastyczną wg instrukcji. Rozwałkować i przełożyć na tort. Wyrównać ze wszystkich stron i odciąć nadmiar lukru, z którego można zrobić ozdoby. Oczywiście aby uzyskać kolorową masę można użyć barwników spożywczych. Gdy już tort będzie gotowy wstawić go do lodówki. 
Smacznego. 
Oto mój poprzedni tort zrobiony na urodziny mamy:

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz