sobota, 29 października 2011

Dżem z dyni z cynamonem i imbirem

Dopiero się z dynią poznajemy. Poczytałam sobie trochę na jej temat i muszę stwierdzić, że dynia to bardzo pokorne warzywo i zawsze coś pysznego się z niej wyczaruje. Potwierdzam Na początek, tak skromnie zrobiłam dżem z cynamonem i szczyptą imbiru. Wyszedł przepyszny. Moja córka zajadała się nim na śniadanie gdy zrobiłam jej owsiankę.
Dynia jest nie tylko smaczna, ale i zdrowa. Zawiera w sobie dużo wartościowych składników, które np. pomagają zwalczyć tkankę tłuszczową (pocieszająca informacja ;) ). Sok z dyni jest idealnym połączeniem witamin i składników mineralnych, miedzi, żelaza, magnezu i potasu. Natomiast pestki zawierają prawie wszystkie mikroelementy i wiele cennych witamin. Samo zdrowie :)


Składniki:
  • 2 kg dyni
  • 1 szklanka cukru
  • 1/3 szklanki wody
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • pół łyżeczki imbiru

Dynię obrać ze skóry, pozbawić pestek i wrzucić do garnka z grubym dnem. Wsypać cukier i zalać wodą (nie jest to konieczne, zależy jak bardzo dynia jest soczysta i ile puści soku). Przykryć przykrywką i tak dynię dusić ok 30 min. Gdy dynia puści sok i trochę zmięknie wsypać resztę przypraw i wymieszać. Gotować bez przykrycia ok godzinę aż dynia zacznie rozpadać się na małe kawałki a sok wyparuje. Na koniec blenderem zmiksować wszystko na papkę. (Gdyby dżem był nadal zbyt wodnisty można go przepuścić przez sito). Gotowy dżem przełożyć do wyparzonych słoików, zakręcić i postawić do góry dnem.
Smacznego :)
 

Inspirowałam się tym przepisem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz